To content | To menu | To search

Wszytkie bilety świata

Home › Bakalie - przekąski pełne zdrowia

Bakalie - przekąski pełne zdrowia

Każdą osobę niekiedy dopada nagły głód, który nakłania nas do sięgania po przekąski.

W marketach pełno jest czekolad, batonów oraz chipsów, które wielu z nas wykorzystuje w tego typu sytuacjach.

Lecz nie jest to dobry pomysł, gdyż przez takie zachowania cierpi ogólne zdrowie a także figura.

W takiej chwili należy wykorzystać bakalie, które znajdziemy w każdym sklepie i gotowe są do natychmiastowego spożycia. Przewagę suszonych owoców a także orzechów nad artykułami wysoko przetworzonymi zauważymy od razu.

Przede wszystkim pozbawione są one soli oraz rafinowanego cukru, które i tak są przez nas zjadane w nadmiarze. Jednak głównie bakalie są bardzo dobrym źródłem całego przekroju witamin a także mikro elementów.

Przeważają tutaj orzechy, one bogate są w proteiny i zdrowe tłuszcze, a konkretne gatunki mogą być alternatywą dla suplementów z aptek.

Tak jest np. w przypadku orzechów włoskich, tylko 1 orzech dziennie gwarantuje nam kompletną dozę kwasów Omega-3.

Z kolei brazylijski bogaty jest w selen, składnik, w który europejskie ziemie są bardzo ubogie. Także migdały należy włączyć do swojej diety, posiadają one całkiem dużo wapnia oraz kwasu foliowego. Nie zapominajmy, aby nabywając orzechy nie brać tych prażonych oraz solonych - obniża to ich całą wartość. Z kolei suszone owoce są najlepsze wówczas, gdy napada nas ochota na coś słodkiego. Wówczas najlepiej sprawdzą się morele. Natomiast suszone daktyle będą alternatywą dla cukru przy wypieku ciast. Trzeba namoczyć je w ciepłej wodzie i zmielić. Orzechy mają dość dużo kalorii, dlatego jeżeli się odchudzamy, lepiej nie zjadać całej paczki na raz, będzie mieć ona aż do 600 kalorii. Nabywając owoce suszone trzeba zwrócić uwagę na to, czy nie zawierają one siarczanów. Jeżeli masz przed sobą długi dzień w pracy i wiesz, że w jego trakcie najdzie cię pokusa na jedzenie między posiłkami, warto spakować do plecaka bakalie.

Możemy wybrać orzechy lub owoce suszone, lub po prostu mieszankę studencką. Dzięki temu nie tylko obronimy się przed głodem ale i chęcią na sięgnięcie po niezdrowe produkty. Dostarczymy również własnemu organizmowi ważnych witamin..